11° / 1° Nuboso con lluvia escasa

Agramunt implanta el projecte Llavor als seus centres educatius

Els alumnes agramuntins rebran nocions de robòtica dins el currículum escolar
Presentació del projecte Llavor a Agramunt amb totes els col·lectius i empreses implicats.
Presentació del projecte Llavor a Agramunt amb totes els col·lectius i empreses implicats.

DILLUNS 16 GENER 2023

Aquest matí s’ha presentat el projecte Llavor a Agramunt que permetrà dotar de nocions sobre robòtica i competències digitals als alumnes agramuntins. Està previst que els centres educatius d’Agramunt comencin a implantar aquest projecte aquesta mateixa setmana quan arribin els robots als centres.

Llavor és un projecte educatiu del grup bonÀrea nascut l’any 2020 mitjançant la metodologia LEGO Education. Està centrat en les competències digitals i habilitats del segle XXI relacionades amb les ciències, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (STEM) de l’alumnat escolaritzat en centres educatius. Guissona ha estat el primer municipi a implantar aquest projecte, i seguint amb el seu exemple i després dels èxits aconseguits, Agramunt també oferirà aquesta formació gratuïta i universal que s’inclourà dins el currículum escolar.

Com ha explicat l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernàndez: “Aquest projecte millorarà l’oferta educativa i qualitativa de l’alumnat agramuntí, i ens servirà per formar un talent tècnic que tindrà formació en competències digitals del qual se’n podrà beneficiar la nostra vila en un futur”.

Per la seva part, Jaume Alsina del grup bonÀrea ha destacat la bona sinergia que hi hagut des del primer moment que van presentar la iniciativa a Agramunt, tant amb l’equip de govern del consistori com amb les empreses: “Hem trobat a Agramunt els millors companys de viatge per seguir plantant aquesta llavor fora del municipi de Guissona”.

 

El projecte a Agramunt tindrà una durada de quatre anys, i la primera fase d’implementació es durà a terme aquest segon trimestre de curs dins l’horari escolar amb una hora de formació setmanal. S’oferirà a un total de 214 alumnes de cinquè i sisè de primària i 1r d’ESO. Durant les vacances de Nadal, el professorat s’ha estat formant per aplicar aquestes noves metodologies d'aprenentatge dins de l'àmbit STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts i Mathematics).

El cost del projecte són 30.000 € i ha estat possible portar-lo a Agramunt gràcies a l’aportació del propi ajuntament, i les aportacions de les empreses agramuntines Grupo Consist, Torrons Vicens, Indústries Jové Balasch, Copiral, Rotecna i Maquinària Triginer, a més del suport dels centres educatius. L’alcaldessa, Sílvia Fernàndez, ha agraït la implicació i l’esforç del teixit empresarial que no va dubtar a sumar-se a la iniciativa. El consistori també ha comptat amb l’acompanyament del grup bonÀrea, Caixa Guissona i Robotix, impulsors del projecte.

La regidora d’educació, Judit Serra, ha destacat la importància pedagògica del projecte que non només treballarà les competències digitals, sinó també altres valors com la cooperació i el treball en equip: “El que ens va agradar més del projecte és que és un projecte universal i gratuït que arribarà a tots els alumnes, sense cap distinció, perquè formarà part del currículum escolar”.

Des de l’ajuntament està previst poder implantar el projecte segon d’ESO el curs que ve arribant als 277 alumnes.

 

Document Actions