L’AJUNTAMENT SOL·LICITARÀ 1,5% CULTURAL PER A LA REFORMA DE LA PLAÇA MERCADAL

Així ho ha comunicat avui al subdelegat del Govern durant la visita que ha fet a Agramunt

Crespín, acompanyat de l'alcaldessa, regidors i l'arquitecta municipal.
Crespín, acompanyat de l'alcaldessa, regidors i l'arquitecta municipal.

DIMARTS 30 MARÇ 2021

L’Ajuntament d’Agramunt ha comunicat avui al subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, que enguany sol·licitarà 1,5% Cultural del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per destinar-lo a la millora de la plaça Mercadal i el seu entorn.

Segons ha explicat l’alcaldessa, Sílvia Fernàndez, aquesta subvenció permetrà donar continuïtat al projecte de millora del centre històric, ja que, a banda de la plaça, la reforma també inclou els carrers del voltant de l’església de Santa Maria: Baixada del Mercadal, Sabateria de Dalt i Absis.

La reforma de la plaça Mercadal contempla la reurbanització, amb la millora de les xarxes de serveis, i la rehabilitació estructural dels edificis. Cal recordar que es tracta d’una de les primeres places catalanes porxades edificades amb projecte previ, construïda entre 1804 i 1852 i declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN).

El subdelegat ha visitat avui Agramunt on s’ha entrevistat amb l’alcaldessa i diversos regidors del consistori, els quals li han presentat els projectes que hi ha en marxa actualment al municipi.