LA SARDANA ‘LA IAIA SUNCIÓN’, DE PERE BAIGÉS I JAN CASTELLS, GUANYADORA DEL 3R CONCURS DE COMPOSICIÓ DE SARDANA D’AGRAMUNT
El primer premi compta amb una dotació de 1.000 euros
DILLUNS 27 NOVEMBRE 2023
La sardana La iaia Sunción, de Pere Baigés i Jan Castells, ha estat la guanyadora del 3r Concurs de Composició de Sardana d’Agramunt. Aquesta composició s’ha imposat a les altres dues finalistes Baldufa, de Xavier Ventosa, i Infants de Riella, de Joan Moliner, segona i tercera, respectivament.
La composició guanyadora es va donar a conèixer aquest diumenge 26 de novembre en eltranscurs de la celebració del 5è Concurs Musical de Santa Cecília, durant el qual la Cobla Vents de Riella va interpretar les tres sardanes finalistes. L’acte es va fer al Teatre Casal Agramuntí.
La dotació del primer premi és de 1.000 euros i la del segon, de 500€, gentilesa, aquest última, del Consell Regulador de la IGP Torró d’Agramunt.
En el transcurs de l’acte també es van entregar els premis del V Concurs de Composició per a alumnes de fins a 18 anys. Una iniciativa que pretén estimular la composició musical entre l’alumnat de l’Escola Municipal de Música.
En la categoria A, el primer premi va ser per l’obra Balada en Only you, de Guillem Gutiérrez. En la categoria C, el primer premi va ser per La gran estrella brillant, de Jan Garcia, i el segon premi ex aequo per Quartet musical, d’Anna Galceran, Laia Solé, Maria Llop i Mariona Perelló, i per This is crazy, de Júlia Martínez, Ivet Puebla, Joana Mir i Laura Cuberes.
En la categoria D, el primer premi va ser per la composició El ratolinet, d’Abril Torné, el segon premi per Flying over the stars, de Cesc Santacreu, i el tercer per La tardor, de Genís Gilabert, Arnau Vilaró i Mariona Alonso.
En la categoria E, el primer premi va ser per Les emocions surten, d’Ariadna Maria Stoian, el segon per Galetes de fondant, de Lis Garcia, i el tercer premi per Pas del temps, d’Arlet Grau.